16 decembrie 2008

Vivat limba română...



Mulţi români se laudă că vorbesc nu ştiu câte limbi străine "la perfecţie". Vezi să nu! Noi, românii, nu ştim decât să ne lăudăm. Atât. De fapt ce ştim noi?! Ştim româna şi nici aia ca lumea! Adică vii tu la mine şi îmi zici "eu ştiu japoneza la perfecţie", când tu nu ştii lega două silabe în limba română?! Păi cum ai reuşit minunea asta?! Ia învaţă-mă şi pe mine, că eu sunt idiot şi nu ştiu.
În fine, să trec la subiect. Uitându-mă puţin prin magazine, am constatat că nu toată lumea ştie limba română. De exemplu, voiam să intru la un second hand (nu râdeţi, în curând o să ne trezim că nu ne permitem nici măcar chestii de second hand, oricât de penibil ar suna asta), să mă holbez şi eu la marfa de acolo. Am vrut doar, pentru că imediat ce am văzut mesajul de pe uşă m-am îndepărtat scârbit de acel magazin. Scria "Închide-ţi uşa". Deci, doamnă care eşti şefă acolo şi ai scris mesajul ăsta, eu îmi închid tot timpul uşa acasă. Dar numai acasă, căci uşa de la magazin nu e a mea. Sau vrei cumva să sugerezi că umblăm toţi ca Păcală cu uşa în spate şi trebuie să ne-o închidem?!
Şi ăsta nu e singurul exemplu pe care l-aş putea expune, dar mă doare mâna să scriu aşa tâmpenii, aşa că mă opresc aici... până data viitoare.