4 decembrie 2008

Al "n"-şpelea accident...



Anul ăsta, în oraşul în care locuiesc (Turda), au avut loc "n" accidente (nici nu pot să le număr), pe trecerile de pietoni! Da, aţi citit bine, pe treceri! Asta din cauză că nişte dobitoci bagă viteză ca să scape de semafoarele amplasate cât se poate de stupid.
Un exemplu concret ar fi trecerea de pietoni de la intersecţia străzii Izvorului cu strada Calea Victoriei (principală). Această trecere este amplasată într-un punct critic, fiind înconjurată de semafoare! Un set de semafoare pe ambele benzi se află lângă Penny Market, în timp ce alt set de semafoare este amplasat la Materna. Mi se pare logic ca şofer să bagi viteză în situaţia asta, mai bine decât să stai iar şi iar la semafor... însă ca pieton treaba devine nasoală. Adică vitezomanii (o fi rude de-a lui Tăriceanu), nu ţin cont că acolo e trecere, ci merg înainte cu tupeu. Azi am fost martor la ceea ce putea să se sfârşească tragic pentru o bătrână, care traversa pe trecerea respectivă: era pe la mijlocul străzii, când, din senin apare o dubiţă în viteză... vede ăla baba în mijlocul drumului şi apasă frâna de răsună în tot cartierul, oprindu-se la câţiva milimetrii de ea!
Şi eu era să o păţesc pe trecerea aia. Pe un sens sunt două benzi, iar pe celălalt doar una. Eram pe sensul cu două benzi. Se opreşte tipu' de pe prima bandă, mă lasă să trec, mă uit înainte, în stânga, în dreapta, şi văd şi banda de pe sensul celălalt liberă, astfel că dau să trec, când... în viteză, vine un idiot cu un Ford şi, noroc că m-am tras la timp, că l-am auzit, că altfel eram plăcintă pe vremea asta şi nu mai scriam pe blog.
Deci, rog Primăria Turda să facă ceva în acest sens, aşa ceva nu se mai poate! Să mai pună un semafor, sau un radar ceva! Noi, cetăţenii nu suntem sclavii şoferilor vitezomani, iar, cel puţin eu, le arăt degetul din mijloc fără nicio ezitare dacă nu se opresc. Şi dacă asta ar fi totul... dar trecerea aceea de pietoni e folosită de elvii din zonă care merg la Şcoala Avram Iancu. Dacă nici măcar pentru elevi nu se sinchiseşte minunatul nostru primar să găsească o soluţie, se împute treaba.
Ca să vă daţi seama despre ce vorbesc, uitaţi o hartă a Turzii.