2 aprilie 2009

Haida, bă urâtule, sparge geamu şi io îi ciordesc casetofonu', să moară mama!

Astăzi mi s-a întâmplat o întâmplare cât de cât specifică pentru ţara asta... unchiul meu are un Jeep pe care şi-l parchează în faţa blocului. Şi cum meseria lui îl poartă pe drumuri lungi, şi-a luat şi el un GPS, pe care l-a lăsat în maşină. Astăzi, când ajung acasă, aflu cu stupoare că i-a fost spartă maşina şi i s-a ciordit GPS-ul. GPS-ul şi atât. Spiritul civic s-a manifestat simplu: un om a chemat poliţia, care s-a tras pe cur, nici nu a luat vreo amprentă sau ceva, cică au alt caz mai important şi s-au tirat.
Asta nu mă surprinde. De fapt, în ţara lui peşte prăjit nimic nu mă mai surprinde. Şi să aflu că au ciordit ţiganii şinele de tren dintre Câmpia Turzii şi Cluj, aş zice: "Normal, noi îi tolerăm, după cum spun legile UE, şi ei uite ce fac!". Bine, se prea poate să nu fi fost ţigani cei care au furat GPS-ul... dar aş fi gata să pun pariu pe cât vreţi voi că am dreptate şi au fost într-adevăr ţigani la mijloc.
Cât despre spiritul civic... tre' să fii prost să te bagi pentru alţii pentru că rişti să ajungi tu la spital în locul celui pe care îl aperi (la spital în cel mai bun caz). Aşadar, dă-l dracu' de spirit civic. Dacă poţi, scapă-ţi fundul! Asta contează.