5 august 2009

Și v-am spus povestea așa!...

Nu prea are legătură cu România următorul comentariu al meu, dar țin să îl fac, pentru a evidenția o anumită trăsătură a umanității în general.
Am văzut recentele filme făcute după cărți de succes. Best-selleruri. Mă așteptam să înțeleg ceva din ele, să văd evenimentele din carte pe viu. În final eram fericit că citisem cărțile înainte de vizionarea filmului. Doamne ferește! Se duce de râpă cinematografia dacă or să continue să facă filme de genul ăsta. Să luăm ca exemplu filmele după romanele lui Dan Brown, ”Codul lui DaVinci”, respectiv ”Îngeri și Demoni”. Ce am putut să observ a fost că au scos sau modificat scene, s-au jucat cum au vrut ei cu personajele, ceea ce NU se face când ecranizezi o carte. Nu știu cum de a fost autorul de acord cu producătorii, când mie (și sunt convins că nu numai mie) mi s-a părut o prostie și filmele respective m-au dezamăgit complet. Apoi ar mai fi seria Harry Potter. Au început bine, primele 3 filme au fost bunicele, dar apoi au luat-o pe arătură. Ecranizarea celei de a IV a carte a fost teribilă din punctul meu de vedere. Se sare peste scene de n-ai treabă. Din nou bravo mie că am citit cartea înainte. Părțile 5 și 6 parcă tind spre o îmbunătățire dar tot au lipsurile lor.
Nu mai e necesar niciun exemplu ca să expun ce vreau să expun. Toate aceste ecranizări ratate au și vor avea un singur scop: mălaiul. Nimeni nu se gândește la ce vor zice fanii, ci doar la câți biștari vor face de pe urma filmului. Adică...
”Băi, uite, ai citit cartea aia?”, ”Da.”, ”Să vezi ce film facem după ea, batem toate audiențele!”, ”Da?! Să mori tu!”. Nu, am exagerat, un fan nu i-ar zice așa ceva producătorului, pentru că un fan, se înțelege, TREBUIE să vadă filmul oricât de prost ar fi. Doar după film, după ce a simțit gustul amar al unor bani dați degeaba, atunci vor putea să îi spună producătorului să se ducă „undeva„. Banii, oameni buni, banii ne distrug societatea, civilizația. O să ajungem să ne batem pentru o monedă de 10 bani! Umanitatea merge pe drumul lent și fără de întoarcere al involuției.