28 martie 2010

Romania, Land of Shit

Nu știu cum a ajuns țara noastră cum este în momentul actual... e greu să dau vina pe cineva anume pentru că sunt prea mulți nesimțiți ahtiați după partea financiară prin zonă. Citesc prea multe discuții pe net în care lumea e nemulțumită de serviciile companiei X sau Y, promovând altă companie, Z, care oferă servicii de o calitate infim superioară celorlalte. E cazul providerilor de internet. Aveam într-o vreme o mulțime de întreprinzători mici care aveau servicii ireproșabile. Dar cu timpul au apărut companiile mari care i-au preluat pe micii întreprinzători și, implicit au preluat și clienții acestora. Pot da mai multe exemple în acest sens: Astral Telecom preluat de UPC, sau MWS preluat de RCS - RDS. Vechii clienți Astral au devenit clienți UPC și vechii clienți MWS au devenit clienți RDS. Eu, personal, făceam parte din a doua categorie, dar nu mai e cazul. MWS a ”murit” în toamna lui 2008 dacă bine țin minte. Atunci a fost preluat de RDS, care, vezi doamne, a promis tuturor conexiune prin fibră optică tuturor foștilor clienți MWS. Eu am rămas cu vechile cabluri și aș fi rămas cu ele și acum dacă nu aș fi acționat la momentul potrivit. Fiindcă au trecut mai bine de șase luni de când RDS promisese instalarea fibrei optice, iar ei promiseseră îndeplinirea acestei sarcini în trei luni, am mers la sediul lor să cer explicații (nu că aș fi avut ceva cu netul normal, prin cablu, dar plăteam deja pentru conexiune cu fibră optică și nu aveam așa ceva). Să reluăm. M-am dus la sediul lor, le-am expus problema și ei au motivat prin faptul că ”Blocurile sunt prioritatea. La case încă nu avem fibra optică disponibilă.” Atunci am zis că nu-i nimic, am așteptat șase luni, mai pot aștepta un pic. Trece o lună, două, nimic. Mă duc iar la sediu și iar primesc același răspuns (atunci deja începusem tratativele cu UPC pentru internet de la ei, având în vedere că tot ei îmi furnizau și televiziune), dar de data asta nu mai las după ei și, ieșindu-mi din fire le zic câteva cuvinte ”grele” (să vă băgați conexiunea cu fibra voastră optică cu tot, de exemplu), cu mulți de ”p” și mulți de ”a”, pe deasupra. Atunci am și reziliat pe loc contractul. Știu că există porcăria aia cică îți faci contract pe doi ani și trebuie să le plătești pe urmă despăgubiri dacă îl desfaci mai repede, dar eu nu am avut problema asta. Vara 2009 mi-am băgat internet de la UPC, prin modem, și regret enorm. Netul de la UPC merge groaznic. Vitezele de download sunt de rahat, iar conexiunea este lentă, deși plătesc pentru 12mbps (Internet Medium). Hai să fim serioși, eram mulțumit și cu jumătate din viteza asta, dar nu primesc nici atât. Ce să mai vorbesc de serviciile televiziune (am TV de la UPC de ani buni) analogică?! UPC își bate joc în mod nesimțit de telespectatorii care nu au chef să își bage Digital TV. Păi ce, o pui pe baba Leana de 90 de ani să își bage Digital TV pe televizorul alb-negru?! Hai să fim serioși! Dar UPC face în așa fel încât lumea să renunțe la televiziunea analogică (sau prin cablu, cum o cunoaștem noi) în favoarea celei Digitale. Bine, sunt de acord, dar de unde știu că e de calitate?! De exemplu, la Dolce au o grilă foarte bună de programe, dar aici nu am de unde ști pentru că nu am încercat. La fel și la RDS, care se laudă, libidinos, cu GSPTV-ul lor. Adevărul e că toți sar după ciolan, după valută care să le îngroașe portofelele. Asta e. Vreau să mai dau o șansă RDS-ului și să încerc serviciul Digi. În acest mod am să văd dacă ăștia într-adevăr fac totul numai cu pile. Lucrurile stau în felul următor: un vecin are DigiTV, dar știu că soția lui e angajată la compania respectivă (mi se pare că are o poziție destul de înaltă sau cunoaște pe cineva cu o poziție destul de înaltă), așa că ei beneficiază de acest serviciu fără dificultăți. Să vedem ce o să zică dacă mă duc eu să întreb (probabil, dacă sunt aceleași casierițe la sediu or să îmi răspundă cu p-uri și a-uri).
Încă ceva: nu vreau Digi pentru canalele de sport, pe care toată lumea le prinde ușor pe net. Sunt în căutarea unei companii serioase, cu servicii de calitate (cred că aș putea să renunț de pe acum și să încerc în altă țară), cel puțin în acest domeniu.
Concluzia: trăim într-o țară de rahat și nu trebuie să ne așteptăm să primim decât rahat din partea acesteia.
Cam atât despre Land of Shit pe astăzi, că deja mă lungesc prea mult cu vorba și plictisesc audiența.