5 martie 2010

Ce avem anul ăsta la Eurovision...

Pentru că nu mai am chef să scriu de politică o vreme, mai ales fiindcă acum singurul lucru notabil e cum se ceartă barosanii pentru şefia partidului, m-am gândit să abordez un subiect monden, de actualitate. Nu, nu e vorba despre Moni şi Iri care ba divorţează ba fac iar filmuleţe prin gaura cheii, ci de Eurovision.
Sâmbătă are loc următoarea fază a selecţiei Eurovision, aşa că am să privesc fiecare piesă cu un ochi critic. Ca să fac totul mai simplu, le iau în ordinea intrării în concurs.
1.Răzvan Krivach - Jackpot

Piesa lui Răzvan Krivach se remarcă prin combinarea genurilor muzicale şi prin mesajul puternic, în comparaţie cu celelalte melodii. Nu critic acum mişcarea scenică, pentru că ceea ce vedem azi pe net şi ceea ce vom vedea mâine la selecţie o să difere considerabil.
2.Luminiţa Anghel - Save their Lives

Anul acesta, Luminiţa Anghel mizează pe o piesă despre copiii loviţi de soartă, "Save Their Lives", şi, din câte am auzit, o să se folosească de un slide pe această temă, cu poze de la ONU, la selecţie. Îi urez succes, deşi nu ştiu dacă juriul o să fie impresionat de chestia asta. Până la urmă e concurs de muzică, nu teledon umanitar, nu?
3. Paula Seling şi Ovi - Playing With Fire

Paula Seling e şmecheră anul ăsta. Participă cu două piese. Una din ele, "Playing With Fire", o cântă alături de Ovidiu Cernăuţeanu. Aici amândoi cântăreţii stau la pian, nu ştiu dacă şi cântă la acesta, şi prestează de acolo. Piesa e interesantă, şi, după mine, are şanse mari să fie cea aleasă să ne reprezinte.
4. Dalma Kovacs - I'm running from the stars

Dalma Kovacs nu se lasă nici de data asta şi vine la Eurovision pregătită cu o piesă beton, I'm running from the stars. Cunoscută mai ales pentru prestaţiile de la Divertis, Dalma ne încântă cu vocea ei şi de această dată, aducând concurenţă serioasă celorlalţi competitori. Îi dau 80% şanse de câştig.
5. Alexandra Ungureanu - Crazy

Alexandra Ungureanu are o piesă tare în concurs, şi, să fiu sincer, cred că juriul asta o să o aleagă. Am spus juriul, nu publicul, pentru că în public fiecare are păreri diferite, nu trebuie să se înţeleagă toţi să aleagă un concurent. Oricum, dacă aş fi în juriu, aş trimite piesa asta mai departe. Merită!
6. Pasager - Running out of time

Mă credeţi sau nu, eu până acum nu am auzit de formaţia Pasager, dar de când le-am ascultat piesa mi-am dat seama că au potenţial. În primul rând m-au câştigat pentru că, virgulă, cântă rock... mă rog, nu chiar hard rock cum îmi place mie, dar merge şi ăsta.
7. Lora, Sonny Flame - Come Along

Asta e piesa de care mă tem cel mai mult. Pentru că face exact ce a făcut Elena Gheorghe anul trecut. Introduce instrumente folclorice într-o piesă modernă. NASOL! De-asta am luat locul pe care l-am luat anul trecut! Sper că juriul a învăţat din greşeli şi nu va alege piesa asta, pentru că nu avem nicio şansă cu ea.
8. Hotel FM - Come as one

Iată încă o trupă de care nu am mai auzit până acum. Hotel FM e în concurs cu o piesă liniştitoare, care, dacă asculţi versurile, îţi dai seama că are o poveste în spatele-i. Asta e muzică uşoară, adică exact tema Eurovisionului. Din păcate asta cu muzica uşoară a rămas doar cu titlu de prezentare, din moment ce premiul a fost câştigat până şi de o bandă de rockeri finlandezi... şi rock e antonim cu muzica uşoară. Dar piesa celor de la Hotel FM e... să zicem pur şi simplu că se încadrează în tipare, este relaxantă pentru timpane, etc. dar nu îi prea dau şanse în faţa pieselor cerute în ziua de azi.
9. Zero - Lay me down

Trupa lui Mă-Măruţă nu ne dezamăgeşte cu nimic anul acesta. Prestaţia lor mi se pare ok, piesa foarte bună, şi cred că au şi ei, să zicem 50 - 60% să fie selectaţi pentru finala din mai.
10. Lucia Dumitrescu - See you in heaven, Michael

Piesa asta e extraordinară ca tribut pentru Michael Jackson. Când o ascult, parcă ar cânta însuşi Regele muzicii pop. DAR... piesa e bună ca tribut MJ, nu ca participantă la Eurovision. Părerea mea. Poate aşa o să câştigăm voturile fanilor Michael Jackson, poate că nu ar fi foarte greşit să trimitem piesa asta mai departe, dar.. cum să zic.. tributul Michael Jackson nu mi se pare alegerea cea mai bună pentru acest concurs, deşi îmi place foarte mult.
11. Paula Seling şi Kamara - It's not too late

It's not too late e a doua piesă a Paulei Seling, pe care o cântă, de data asta, alături de Kamara. De această dată, spre deosebire de cealaltă piesă, Paula... cântă la pian. Dacă asta poate să facă, ce vreţi?! Atâta că eu numai pian nu aud în piesa asta... bine, doar puţin la început. Pe de altă parte, ce interpretare piesa e tare, îmi place cum alternează engleza cu franceza (puii mei şi cu româna ce facem? o aruncăm în WC şi tragem apa?!), şi vreau să spun că poate, şi subliniez POATE, această piesă ar fi bună pentru noi la Oslo... dar totuşi nu îi dau votul meu.
12. Lulu and The Puppets - Searching for perfect emotions

Cred că trebuie să las naibii politica şi să ascult mai multă muzică. Nici de Lulu and The Puppets nu am auzit în viaţa mea. Piesa e mişto, dar nu vă ce spectacol poate face un tip care cântă la microfon şi nişte fete care stau în spatele lui şi se prefac că cântă (scuzaţi cacofonia). Bine, hai să nu ne luăm de asta. Spectacolul de abia acum începe!
13.Anda Adam, Connect-R - Surrender

Nici piesa asta nu îmi prea place. Adică, mă rog, începutul nu îmi place pentru că sunt de părere că viorile alea nu au ce căuta acolo. În rest merge, pentru cei cărora le place genul acesta muzical, pe care eu îl ascult doar când trebuie să aleg între el şi manele. Nu, nu insinuez că ar avea Connect-R ceva de-a face cu manelele.
Şi tre' să am grijă ce zic de Anda Adam că nu se ştie când o să trebuiască să mă duc la "Pe Muchie de Cuţit", şi atunci să vezi ce "cuţite" îmi iau de la Victor Slav.
14. Tina Geru şi Keo - Love is war

Primul lucru pe care îl observ aici e că în orice reclamă, chiar şi în clipul muzical, nu se dă numele complet al solistei - Tina Geru - ci doar Tina G. Mă rog, poate aşa a vrut ea, nu contează. Important e că piesa e foarte bună, şi de asemenea foarte mediatizată la Antenă (mi-e lene să caut, că v-aş arăta faza de la Observator). În fine, şi melodia asta are potenţial, aşa că nu m-ar mira să treacă de selecţia naţională.
15.Alexa - Baby

Când ascult piesa asta mă gândesc "Pe unde o fi Nicola?!" , pentru că în mod cert, când a compus-o, Mihai Alexandru s-a gândit la Nicola. Nu îmi spuneţi că nu i se potriveşte Nicolei, că mă împuşc! Ascultaţi doar. Până şi vocea solistei, Alexa, seamănă cu a Nicolei. De aceea, nu am să spun nimic rău despre această piesă, care, cred eu, are cel puţin 85% şanse să meargă mai departe.
16.Cătălin Josan - Around, Around

Ultima, dar nu cea din urmă, piesa lui Cătălin Josan, Around, Around, nu are nimic deosebit faţă de celelalte piese, şi nu îmi inspiră mare lucru. Din nou apare un flaut (parcă - întrebaţi-l pe domnul de la Realitatea FM, el are "oareşce ureche muzicală",eu nu am). Altfel, nici piesa aceasta nu e rea.

În fine, ce să spun, avem nişte piese foarte bune la Eurovision anul acesta. De aceea nu mi-e teamă să afirm că avem şansa să prindem măcar locul 3. Bine, trebuie să mai studiez concurenţa înainte să afirm asta, dar din ce am auzit, piesele sunt destul de bune, toate peste nota 8. Din păcate trebuie să ne bazăm şi pe voturile altor ţări când ajungem la Oslo, iar celelalte ţări de obicei nu votează cu România... mulţumim mult emigranţilor pentru asta!