24 februarie 2010

Happy Dragobete's Day!

Noi românii avem o tendinţă enervantă de a-i copia pe alţii, de a prelua tradiţii de la ei şi a ni le însuşi. Aşa am preluat de la Americani Valentine's Day. Adică pe 14 februarie, în fiecare an, de Sfântul Valentin, e ziua îndrăgostiţilor. Toate ca toate, dar noi, din al nost' folclor mai avem o zi a îndrăgostiţilor - Dragobetele, care are loc 10 zile mai târziu - pe 24, aka azi (mă rog, pentru următoarele 20 de minute azi, dar asta nu contează).
Asta e interesant la poporul român. Noi preluăm o parte din cultura occidentală, sărbătorim odată cu ei Halloweenul, Valentine's Day şi altele, însă cu toate astea nu ne pierdem tradiţiile noastre. Dovadă fiind că în România se sărbătoreşte atât Valentine's Day, cât şi Dragobetele. Deci love la dublu, cu alte cuvinte. Bănuiesc că ar fi inutil să mă apuc acum să spun toată tărăşenia cu Dragobetele, cu pasaje din Luceafărul, aşa că n-am să fac aşa ceva. În schimb vreau să vă urez un Dragobete's Day fericit (na, la sfârşitul zilei, că aşa sunt eu, toate să vă meargă bine, dar nu când aveţi nevoie).
Bonus: O mică glumă de la retusuri.blogspot.com